16 January, 2011

16th Jan. Rare food in Tonga

Rare food in Tonga
1月16日 トンがでは珍しい食べ物だぞ

I woke up around noon, and I made a Power Point presentation for next week. I am working on Sunday; oh my life is temporarily like the Japanese.
お昼頃に起きました。そして来週の為のプレゼンテーション資料をパワーポイントで作りました。日曜日に働いています・・・お~一時的に日本の生活だ~!

 

 
At 5 o’clock, I went to Atsuhiko’s house. Keiji and Kenichi made oden, a Japanese dish containing all kinds of ingredients cooked in a special broth of soy sauce, sugar, sake, etc.
 I have not expected to eat oden in Tonga. In addition, Atsuhiko provided us with salted salmon roe. We cannot eat this in Tonga either.
 Thank you for inviting us, we had a luxurious dinner.
5時にTonoさんの家に行きました。K-GKenちゃんがおでんを作ってくれました。トンガでおでんを食べられるなんて期待したことがありませんでした。さらにTonoさんが筋子を出してくれました。これもまたトンガでは食べられません。
お招きいただきありがとうございます。豪華な夕食でした。


 

 

No comments:

Post a Comment