14 January, 2011

14th Jan. Bye-bye Neko-chan

Bye-bye Neko-chan
1月14日 バイバイNekoちゃん

 
At CDU, I made a lot of documents with Sefo for the planning week’s workshop, which will start from next Tuesday. After we made them, I asked the printing room in CDU to photo copy. It amounted to nearly 1,000 papers. Wow!
CDUSefoさんと大量の書類を作りました。来週火曜日から始まるワークショップに備えてです。作ってから、CDUの印刷室に印刷を頼みました。合計1000枚近くになりました。わぉ~。
 



 
In the evening, Yumi, who is Neko-chan’s owner, came to my house to get Neko-chan back. Neko-chan looked nervous but I think she will become composed at her original house soon.
夕方、NekoちゃんのオーナーBonmasNekoちゃんを迎えに来ました。Nekoちゃんは神経質になっているように見えましたが、すぐに元の家に落ち着くでしょう。

 


 
I made thick white noodles (Udon), which my younger sister Akiko brought from Japan. It was delicious but I was still hungry, so…
うどんを作りました。妹のAkikoさんが日本から持って来てくれたものです。美味しかったのですが、まだお腹が空いていたので・・・

 


 
I made Chinese noodles, Ramen. I added only a whole bulb of garlic to it. How tiny the volume is! On the other hand, it tastes good, and I became full enough.
ラーメンを作りました。たった丸々1つのニンニクを入れました。なんて少量なんでしょう・・・一方、味は良かったですし、お腹いっぱいになりました。

No comments:

Post a Comment