17 January, 2011

17th Jan. Walking Horse

Walking Horse
1月17日 お馬さんパカパカ
 
Every Monday, It is our duty to clean the meeting room and a toilet. Sefo has a methodical nature, so he can clean the room much better than Torojiro.
毎週月曜日は、会議室とトイレを掃除する事になっています。これは決まった仕事です。Sefoさんは几帳面なのでTorojiro先生よりも、断然掃除がキレイにできます。トンガ人らしくないのです!笑

 

 
Following that, we started working, but immediately all CDU workers started moving to the Queen Salote College hall. It was the dedication service to congratulate the new minister of Education Dr. Ana Maui.
 She also gave certificates and gifts to retiring teachers.
その後、仕事を始めましたが、すぐにCDU職員が全員クイーンサロテ・カレッジの会場へ移動しました。新しい教育大臣(DrAnaさん)を祝う式でした。彼女はまた退職した先生達に証書と贈り物をあげていました。




 
Talahiva, who is a CDU worker, received them. Thank you for your trouble for a long time. She can continue CDU jobs as an acting director (a promoted position).
CDU職員の肝っ玉母ちゃんTalahivaさんもそれらを受け取りました。長い間お疲れ様でした。彼女は管理職になって仕事を続けられます。

 

 
Around noon, I saw the horse walking beside a car. Actually the car was leading the horse. This collaboration was rare for me.
お昼頃、馬が車のそばで歩いているのを見ました。実際は車が馬を導いていたのでした。この共演は珍しかったです。
[Movie]Walking Horse動画:(10sec)

 
At 4 o’clock, we managed to finish the presentation data, which we will use tomorrow in a Power Point. Our workshop must be fine.
4時、明日パワーポイントで使うデータが何とか仕上がりました。やれやれ。我々のワークショップはうまくいくに違いない!!

No comments:

Post a Comment