05 January, 2011

5th Jan. The least garlic

The least garlic
1月5日 最少のニンニク


 
At CDU, we continued cleaning in the morning. We disposed of a lot of outdated documents. By the way, Sefo has a methodical nature so he can do his work correctly.
 CDUで朝掃除の続きをしました。古い書類をたくさん捨てました。ところでSefoさんはとても几帳面な正確で、仕事がきっちりできます。

 


 
After work, I called on Melissa. She came back from the US yesterday. She seemed to be refreshed, maybe because she had a very good time in California.
  At her house, Melissa took YAMANEKO photos and gave them to me. The abacus YAMANEKO is playing in the garden and he is almost eaten by the puppy.
仕事の後、Melissa先生を訪ねました。彼女は昨日アメリカから帰ってきました。リフレッシュしているように見えました。多分カリフォルニアで楽しい時間を過ごしたからでしょう。
彼女の家で山ネコ写真を撮って、それを渡してくれました。そろばん山ネコが庭で遊んでいます。子犬に食べられそうです。

 

 
At her school’s accommodation, St Andrew’s, I found an interesting pot. The company is “AKITA”, it must be an imitation of “AKIRA”
 StAndrewの宿舎で面白いポットを見つけました。会社はAKITAでした。これはAKIRAの偽者に違いないです。

 

 
After I came back home, I made my special Mabo-tofu. I wanted to add a great many pieces of garlic to it but I used only one whole bulb of garlic. It was around half past nine, so I had no time to chop it. It was my minimum record. Oh man!
家に帰って、特製麻婆豆腐を作りました。大量のニンニクを入れたかったのですが、たった丸々1個のニンニクを使いました。9時半位だったので、ニンニクを刻む時間が無かったのです。最低記録でした・・・なんてこった。

No comments:

Post a Comment