03 January, 2011

3rd Jan. Going back to Japan

Going back to Japan
1月3日 帰国だぞ


 
It was the last day for Akiko and Chie in Tonga. In the morning, we played with Neko-chan . She interested them a lot. Thank you Neko-chan. 
 She is catching her favorite food, dried seaweed.
 今日はAkikoさんとChiichikuさんにとってトンガで過ごす最後の日です。朝Nekoちゃんと遊びました。Nekoちゃんはたくさん楽しませてくれました。ありがとう。
[Movie]Neko-chan’s performance 1,2動画:(16 sec, 18 sec)


 
We exchanged greetings with my landlord. Thank you for your kindness. Takai was sleeping at that time.
大家さんに挨拶をしました。親切にしてくれてありがとうございました。Takai君はその時寝ていました。

 

 
At 9:40 we arrived at the International airport by Tevita’s car.
  9時40分に国際空港にTevitaさんの車で着きました。


 
We went upstairs to the observation deck. It’s for the people who see someone off. They were the people, who leave here, but it’s no problem because we have only a few sightseeing points in Tonga so it must have been one of good sightseeing points.
2階の展望台に行きました。ココは見送りの為の場所で、彼らはこれからトンガを離れる人(見送られる人)なのですが、トンガには観光地が少ないので、OKでしょう。ココも1つの良い観光場所になったに違いありません。

 

 
Thank you Tevita. He brought us a lot of places.
  Tevitaさんありがとう。彼はたくさんの場所に連れて行ってくれました。



 
Thank you Vika. She looked after them while we were in Anana. We promised that next time they come to Tonga; they will stay for one month.
Vikaさんありがとう。彼女はAnanaにいる間、色々世話をしてくれました。今度来る時は1ヶ月間トンガに滞在する約束をしました。

 


 
At quarter to 11, they went in to the gate. Have a good trip to Japan.
10時45分にゲートの中に入りました。日本まで良い旅を!


 
By chance, 3 volunteers had gone back to Japan by the same airplane.
たまたま3人のボランティアも同じ飛行機で帰国します。


 
Thank you for coming. I wish you good luck in Japan, and come to Tonga again.
来てくれてありがとう。日本での健闘と、2度目のトンガ訪問を願っております。


 
I climbed on the fence to say good-bye. The sign says “Don’t climb the fence” in Tongan. What a bad teacher.
 By the way, the photo was taken by Taki, who has a Buddha face and is the same group volunteer.
 さよならを言うためにフェンスに上りました。この看板は「フェンスに上るな」と書かれております。なんと悪い先生でしょう・・・。
 ところでこの写真は同期で仏の顔を持つ男Taki君によって撮られました。

Extra Photos  他の写真を見たい方

2 comments:

  1. フェンスに登りたくなる気持ちわかります。

    ReplyDelete
  2. Etsu博士
    ありがとうございます。
    気持ち分かっていただけますか~さすがKTC隣人。でも登るな!」の看板の真上に登っているのがウケタらしくて、写真を撮られました(笑)

    ReplyDelete