20 January, 2011

20th Jan. Powerful Workshop

Powerful Workshop
1月20日 パワフルなワークショップだぞ・・・

 
At 9 o’clock, we visited GPS Nuku’alofa, which is located very close to CDU, on foot. I met 4 teachers, who were in TIOE as serving teachers last year.
9時にCDU近くのNuku'alofa小学校を歩いて訪れました。去年サービングティーチャーとして教員養成学校の生徒だった先生達4人に会いました。

 

 
We got used to our workshop. Sefo looked dignified at that time, but after that…
我々はワークショップになれてきました。Sefoさんは堂々として見えました、その時は・・・しかしそれから・・・
[Movie]Sefo’s explanation動画:(23sec)


 
We moved to GPS Fanga which is close to my house, then we met Talahiva, who is the science team leader, talking about her subject’s syllabus contents.
 Torojiro家の近くのFanga小学校へ移動しました。それで理科のリーダーで肝っ玉母ちゃんのTalahivaさんがシラバスの内容を話しているところに会いました。

 


She is very powerful so all of the participants were fascinated by her talking. I thought actually her voice is very big and strong, in addition she has her speech well-organized. I mean when she is talking about very important content, the participants listen carefully, on the other hand, when she is talking about nonsense, they laugh a lot.
彼女はとてもパワフルなので、全ての参加者が魅了されていました。確かに声がでかくて強いですが、それに加えて、彼女の話し方にはメリハリがあります。つまり大切なことを話している時は参加者は慎重に聞いているし、馬鹿げたことを話している時は、思いっきり笑っています。すごいな~。
[Movie]Talahiva talk動画:(21 sec,30 sec,5 sec, 53sec)


 
We gave our workshop after her’s, but compared with Talahiva’s talk, our presentation looked powerless. It’s not our fault. She is too powerful.
続いてワークショップをやらせてもらえましたが、Talahivaさんの話しに比べたら我々のワークショップなんぞ弱々しいものです・・・でもこれは我々の責任ではないのです。肝っ玉母ちゃんがあまりにもパワフルなのです。勝てるわけがない・・・。
[Movie]Sefo’s explanation動画:(13sec)

No comments:

Post a Comment