12 January, 2011

12th Jan. Special Training

Special Training
1月12日 猛特訓だぞ

 
Sefo is practicing typing. At the beginning of work this year, it was his first time to touch a PC. He learns fast. Every day when he has time, he is doing typing practice by using the typing software, which I downloaded from the Web site for him.
Sefoさんはタイピングの練習をしています。仕事初め、彼にとって初めてパソコンに触れる状態でしたが、彼は覚えが良いです。時間のある時は、ウェブサイトからダウンロードしたタイピングソフトで毎日練習しています。

 


 
I left the Term End Test last year, because I was busy in running the competitions in October and November. Thanks to his help, we have almost completed it.
去年タームエンドテストを残してしまいました。10月11月と大会運営で忙しかったからです。彼のお陰でほとんど終わりました。

 


At night, we were invited to the Japanese embassy’s dinner party.  We visited the ambassador’s house.
夜、日本大使館の食事に招待されました。大使の家に行きました。

 


 
Vika, who is an embassy officer, called me to come to a kitchen, but she was not available and was helping the chef, Mr. Shoji.
 大使館勤務のVikaさんが台所に来るように呼んでくれましたが、料理人のShojiさんのお手伝いで忙しいようでした。

 

 
I took a photo with our ambassador, Mr. Takase. I ate a lot of food, especially sushi, and drank a lot of beer. Thank you for inviting us.
 我らが大使と写真を撮りました。たくさんの食事(特に寿司)を食べ、たくさんビールを飲みました。お招きいただきありがとうございます。

No comments:

Post a Comment