10 January, 2011

10th Jan. Rainy season

Rainy season
1月10日 雨季だぞ




 
It has been raining a lot recently, because the rainy season has started in Tonga.
最近雨が多いです。トンガでは雨季が始まりました。


 
I taught Sefo how to collect the Term End Test. Sefo is eagerly checking the results.
Sefoさんにタームエンドテストの集計方法を教えました。彼は一生懸命に結果をチェックしておりました。

 

 
Around noon, I went to the post office and received a package, which my parents sent from Japan. The box was broken as usual. I don’t care anymore, this is Tonga.
お昼頃、郵便局に行って、両親が送ってくれた荷物を受け取りました。いつものように箱がボコボコになっておりました。コレがトンガなのでもう気にしません。


 
At night, I invited Koichi and Aya to my house. They are childhood friends.
 夜、KouちゃとAyaちゃんを家に招きました。彼らは幼なじみなのです。

 

 
Of course, I made my special Mabo-tofu. I added only three whole bulbs of garlic to it. Both of them really like garlic, but I didn’t have enough time to chop it.
 もちろん特製麻婆豆腐を作りました。ニンニクは、たった丸々3個しか入れませんでした。二人ともニンニクがとても好きなのですが、刻む時間が無かったのです。

No comments:

Post a Comment