09 February, 2011

9th Feb. The first YAMANEKO in Niuafo’ou

The first YAMANEKO in Niuafo’ou
2月9日 ニウアフォオウ初山ネコだぞ

 
I called on Dr. Viliami before our workshop. He looked after me on Monday evening, though it was 6 o’clock, he willingly opened his hospital again. Thanks to the medicine he gave me, my mouth is getting better.
 ワークショップ前にViliami先生を訪ねました。月曜の夕方Torojiro先生を世話してくれました。6時でしたが快く病院を開けてくれました。彼のくれた薬のお陰で、口の状態は良くなっております。


 
I gave No.273 YAMANEKO doll to him. This is the first YAMANEKO doll in Niuafo’ou. Of course it has become the most remote YAMANEKO doll from the capital ( Nukualofa) in Tonga.
 山ネコNo.273をViliami先生にあげました。これはNiuafo'ou最初の山ネコです。もちろんトンガの首都から最も離れた山ネコになりました。


 
I taught multiplication today. It seems as if I am teaching hard.
 今日はかけ算を教えました。まるで一生懸命教えているように見えます。


 
These are the GPS Tongamama’o teachers. They are a married couple.
 Tongamama'o小学校の先生達です。彼らは夫婦です。


 
These are GPS ‘Alele’uta teachers.
 'Alele'uta小学校の先生達。


 
This is Monika. We are working at the same room, mathematics, in CDU
 Monikaさんです。CDUで同じ数学科の部屋で働いております。


 
This is Talahiva, the most powerful woman in CDU.
 CDUで最もパワフルなTalahivaさんです。


 
This is an English member Miki. She is walking every morning in Niuafo’ou.
 英語メンバーのMikiさんです。彼女は毎朝Niuafo'ouで歩いております。



 
This is Feauini, who is a Tongan language officer. I heard from them, they are all more than 100 kg. Wow!
 Of course I am far from 100 kg…
 トンガ語オフィサーFeauiniさんです。彼らから聞きました。全員100kg超えだそうです。わぉ~!
 もちろんTorojiro先生は、100kgには遠く及びません・・・。

No comments:

Post a Comment