16 February, 2011

16th Feb. Disappointment

Disappointment
2月16日 ガーン・・・

It was raining heavily as well, so our visit to GPS Tongamama’o was cancelled.
 今日も激しく雨が降っていました。それでTongamama'o小学校の訪問は中止になりました。
[Movie]Heavy rain動画:(10sec)



It was supposed to be a happy day, because we can go back to Tongatapu tomorrow.
But suddenly the serious information came. Our airplane tomorrow was canceled because of the bad weather. The airplane company may arrange another airplane for us next week. Anyway, we cannot go back to Tongatapu this week. Oh my god…
 幸せな日になる予定でした。何故なら明日トンガタプに帰れるからです。しかし、突然悲しい知らせが来ました。明日の飛行機は悪天候の為にキャンセルになりました。航空会社が我々の為に来週他の飛行機を調整するかも知れませんが、今週トンガタプに帰られないことは確実です。なんてこった・・・
[Movie]Heavy rain動画:(10sec)



In addition, the ceiling in my room started to leak.
 さらに、天井が雨漏りを始めました。
[Movie]Leak動画:(9sec)



We saw this egg. This is a megapode’s egg. It is an endangered bird and lives only in Niuafo’ou. I was surprised that Niuafo’ou people eat the eggs. They should protect them.
 Megapodeという絶滅危惧種である鳥の卵です。世界中でニウアフォオウにしか住んでいないそうです。ニウアフォオウの人達はその卵を食べるそうです。守るべきだと思いますが・・・。



At 6 o’clock, Miki and I went for a walk. This is the airport, which is one of our sightseeing points. I was tired of watching the scenery.
 6時にMikiさんと散歩に出かけました。これは観光名所の1つである空港です。景色を見るのに飽きました。



 
This is a normal church. I want to go for an aggressive walk. What a boring day.
 これは普通の教会です。攻撃的散歩に出かけたいものです。何とつまらない日でしょう・・・。



I did everything in this island. I want to go back at once, but I may stay here another 2 weeks. Oh man!
 I want to drink beer, eat Japanese or Chinese food, watch TV, use the Internet, use the electricity, speak Japanese……I listened to the Japanese novel, Rashoumon and Maihime, by my electric dictionary not to forget the Japanese language.
 この島で全てのことをしました。すぐに帰りたいです。しかしもう2週間滞在するかもしれません。あ~あぁ
 ビールが飲みたい、日本食か中華料理が食べたい、テレビが見たい、インターネットをしたい、電気が使いたい、日本語がしゃべりたい・・・日本の小説「羅生門」と「舞姫」を電子辞書で聞きました。日本語を忘れないようにするためです。

No comments:

Post a Comment