25 February, 2011

25th Feb. Luxurious Passenger Boat

Luxurious Passenger Boat
2月25日 豪華客船だぞ

  It was normal today, but I was still tired and seemed to live at Niuafo’ou pace.
 今日は普通の日でした。しかしまだ疲れているのと、ニウアフォオウのペースで生活しているような気がします。



Around noon, I visited the JICA office and dormitory, then I met Shouko. We decided to go to a Chinese restaurant. We arranged to meet K-G and Aya at Precious Stone restaurant. This is K-G, who is one of our “Old Boy’s Meeting” members.
 お昼頃、JICAオフィスとドミトリーへ行きました。そこでShoukoちゃんに会い、中華料理店へ行くことにしました。KGAyaちゃんとPrecious Stoneレストランで待ち合わせる事にしました。写真はおっさん部会メンバーのKGです。kg(キログラム)ではないそうです。


 
After work, I visited the JICA office again. When I was in the JICA dormitory, we received the information that two luxurious passenger boats are anchored in Nuku’alofa Harbor, so we went to see them. One boat had already gone, but the other one was there. Tongatapu is a coral island and it has an inland sea so the waves are calm. We don’t have to use a rescue boat when we take a boat like Niuafo’ou. It is normal isn’t it?
 仕事の後、もう一回JICAオフィスへ行きました。ドミトリーにいた時、2隻の豪華客船がヌクアアロファの港に停泊していると言う情報を受け見に行きました。1隻は既に出航しており、もう1
隻は停まっていました。トンガタプは珊瑚の島で、内海があります。だから波が穏やかです。船に乗る時にニウアフォオウのようにレスキューボートを使う必要がありません。まぁそれって普通ですよね。



 
Maybe it will go to Samoa. Have a safe trip!
 多分サモアに行きます。安全な旅を!

No comments:

Post a Comment