27 February, 2011

27th Feb. Great many movies

Great many movies
2月27日 大量の動画


 
Almost the whole day I was working on my blog. I had already written every day’s articles in Niuafo’ou, but I had to upload the movies to the YouTube site. It amounted to 80 movies. Wow!
 Last night, I set them up and left my lap top PC at CDU all last night. Today, I got their URL and put them in my articles in the Microsoft Word data. After Melissa’s check, I will start updating the articles.
 ほぼ1日ブログを作っていました。毎日の記事はニウアフォオウで書いていたのですが、動画をYouTubeにアップしなければならなかったからです。80個の動画になります。わ~!
 昨晩、それらをセットして、ノートパソコンをCDUに置きっぱなしにしておきました。今日それらのURLを取得して、ワードの記事に貼り付けました。Melissa先生のチェックが終わったら記事をアップし始めようと思います。



At dinner, I made my special Mabo-tofu. I added only a whole bulb of garlic, because I was short of garlic and we cannot buy anything on Sunday, the day of rest. Of course it was delicious.
 夕食に特製麻婆豆腐を作りました。たった丸々1個のニンニクしか入れませんでした。ニンニクが不足していて、安息日には何も買えないからです。もちろん美味しかったです。

No comments:

Post a Comment