20 February, 2011

20th Feb. Just walked

Great Discovery?!
2月20日 大発見?!


It was the third Sunday in Niuafo’ou. I am still here...
 ニウアフォオウで3回目の日曜日でした。まだここにいます・・・。


I went to a different church than before.
 以前行った教会とは違う場所に行きました。


A Niua-High-School teacher Ma’asa was preaching a sermon
 ニウア高校のMa'asa先生がお説教をしていました。

Tongans’ voices are very loud. Even if there are a few people, they can sing very well.
 トンガ人の声はとても大きいです。たとえ少人数でもしっかり歌えます。
[Movie]Singing動画:(14 sec)



After that, I went back to my accommodation, and ate lunch then Miki and I went for a walk to the eastern area. This is the road to Fata’ulua village, it takes 20 minutes to get there and nothing special.
 その後、宿に帰り、昼食をとり、Mikiさんと東の地区へ歩いて行きました。この道はFata'ulua村への道です。そこへは20分かかります。とくに何もありません。

I thought it’s boring today as well, but on the way back from Fata’ulua, we found that one lady was ironing. How outdated the iron is! As you know, there is no electricity in Niuafo’ou, so
 いつも通り退屈でした。Fata'uluaからの帰りに、ある女性がアイロンをかけているのを見ました。なんて時代遅れのアイロンでしょう!ご存知の通り、この島には電気がありません。だから・・・


 
She burns a coconut and makes a charcoal then puts it in the iron. I saw it at a museum in Japan. In Niuafo’ou it’s still working.
 彼女は椰子の木を燃やして燃料を作ります。それをアイロンに入れます。日本の博物館で見ました。ニウアフォオウではいまだ現役です。

In addition, we saw the chickens fighting. It was my first time to see fighting chickens.
I might be happy today.
 さらに、ニワトリがケンカしているのを見ました。ケンカしているニワトリを見たのは初めてです。今日は幸せだったのかも知れません。
[Movie]Fighting Chicken動画:(21 sec)

No comments:

Post a Comment