31 May, 2011

31st May. GPS Puke, Puncture

GPS Puke, Puncture
5月31日 Puke小学校・パンク

In the morning, we enjoyed Zumba. That was exactly the same file which I practice every day.
  朝、ZUMBAを楽しみました。それは毎日Torojiro先生が練習しているファイルと同じものでした。

 

 
Before noon, I visited GPS Puke to give them the level 7 and level 5 questions. The teacher Manulua and her students may aim at going to Japan.
  昼前に7級と5級の問題を渡しにPuke小学校へ行きました。Manulua先生と生徒達は日本行きを狙うかも知れません。

 

 
I observed her abacus class. It was well-organized. She is teaching abacus to the class 3 and 4 separately.
  そろばん授業を参観しました。よく整っていました。3年生と4年生に分けてそろばんを教えていました。

 

 
They are class 4 students and have almost completed the “two combinations” skill. They are ready to learn multiplication. Compared with Ha’apai students and ‘Eua students, they seem to be far from going to Japan but they have a chance next year. Continue trying!
  彼らは4年生で、ほぼ5と10の合成分解をマスターしています。かけ算を習う準備が出来ています。ハアパイやエウアの生徒達に比べたら、日本行きには遠いかも知れませんが、来年もチャンスがあります。努力を続けてください。

 
 
After I came back to CDU, I fixed Sefo’s bicycle. He had a flat tire before I went to Ha’apai. Thank you for waiting for a long time.
  CDUに戻ってきて、Sefoさんの自転車を直しました。ハアパイへ行く前にパンクしていました。お待たせしました。

No comments:

Post a Comment