30 May, 2011

30th May. Dance, Photocopy, Confirmation

Dance, Photocopy, Confirmation
5月30日 ダンス・コピー・確認


Recently, CDU officers started dancing to lose weight. Kuniko brought a Japanese scales but it was useless in Tonga, though it’s working well for the Japanese…I mean the scales made in Japan can scale at most 100 kg, but almost all of the CDU officers weigh more than 100 kg. Unbelievable!  Oh, I can believe now, this is Tonga!
  最近、CDUオフィサー達がダンスを始めました。体重を減らすためです。Kunikoさんが日本の体重計を持って来てくれましたが役に立ちませんでした・・・。いえいえ、それは日本人にとってはしっかり働いてくれる体重計なのですよ。つまり・・・日本製の体重計は100kgまでしか測れないのですが、ほとんどのCDUオフィサーは100kg超えだということです。信じられない!!あぁ今となっては信じられますね。これがトンガです。

 

 
In the afternoon, I visited TIOE and photocopied the documents for the Ha’apai student who failed in the last examination but cannot take the exam this time in Tongatapu because of her pregnancy. I’ll ask Kimika to supervise the special exam.
  午後、教員養成学校でコピーをしました。ハアパイの生徒で去年試験に落ちましたが、妊娠の為に今回の試験をトンガタプで受けられない生徒の為にです。Kimikaさんに試験官をお願いする予定です。

 

 
At 4 o’clock, we took a look at the meeting room, which we will use at the volunteer meeting from the 8th to the 10th of June, and check the equipments(desks and chairs). We decided how to line them up roughly.
  4時に6月8日~10日に隊員総会で使う会場の下見をしました。机とイスのチェックをしました。それらをどのように並べるかだいたい決めました。

No comments:

Post a Comment