01 May, 2011

1st May. Normal Walk

Normal Walk
5月1日 普通の散歩だぞ

 
It was the day of rest today. When I visited the JICA office to check an e-mail and update my blog, I met Kimika, who is one of the soroban girls, a volunteer whose job contains an abacus task. We decided to go for a walk to lose our weight.
  今日は安息日です。JICAドミトリーへメールチェックとブログのアップに来た時、そろばんガールズの1Kimikaさんに会いました。ダイエットの為に散歩に行く事にしました。

 
 
We found an interesting house. The house is built above the tree and I know it’s related to a Tongan custom. Brothers are not allowed to live with Sisters when they have grown up, so until they get married they have to live separately like this.
  面白い家を発見しました。この家は木の上に建てられていまして、これはトンガの習慣に関係しているのです。兄弟は、大きくなったら姉妹と一緒にすむ事が許されません。その為、結婚するまでは、この様に離れて住むのです。

 

 
We walked along the coast. It was nice scenery thanks to the good weather.
  海岸沿いに歩きました。天気が良かったお陰で、良い景色でした。

 

 
The new wharf is still under construction. Maybe it will not be finished before I come back to Japan. When we finished our walk, I thought the scenery was new, though it has not changed. Perhaps I took a normal walk, not an aggressive walk today. Kimika seemed to lose her weight.
  新しい波止場はまだ建築中です。多分Torojiro先生が日本に帰るまでには終わりません。散歩が終わった時、実際景色は変わっておりませんが、今日はそれらが新しく感じました。おそらく今日は攻撃的散歩ではなく、普通の散歩をしたからでしょう。Kimikaさんは少し体重が減ったようでした。

 

 
At dinner, I ate thick white noodles and steamed rice. It was normal.
  夕食にうどんとご飯を食べました。普通でした。

No comments:

Post a Comment