16 May, 2011

16th May. Revival

Revival
5月16日 復活したぞ!

 
Around noon, Kimika visited CDU. As soon as she arrived, she started eating a cake. Although Sefo tried to stop Kimika from eating it (see the picture), she could not stop it. Amazing!
Sefo and I have to apologize to Taichi, who is the head of the diet club, for our failure in these days.
  昼頃、KimikaさんがCDUに来ました。着くやいなや、ケーキを食べ始めました。Sefoさんはそれを阻止しようと試みましたが失敗(写真の端に一生懸命なSefoさんが・・・)。食べるのを止められませんでした。ひょえ~! 
 SefoさんとTorojiro先生はここ数日間の失敗をダイエット部部長のTaichiさんに謝らなければなりません。ごめんなさい、止められませんでした・・・。

 

 
We went to TIOE. The principal Ana was teaching for a few years in Ha’apai. Oh I remember that I brought the gift from the principal to Ha’apai teacher, who is working for GPS Hihifo, last year.
  教員養成学校に行きました。校長のAna先生は数年間ハアパイで教えていました。おぉそう言えば去年ハアパイに行った時、Hihifo小学校の先生に贈り物を届けましたね。

 

 
Their Micro Teaching was pretty good as well, but the bell, which tells us to start & finish, rang 30 minutes earlier than the timetable. What’s happened?
  模擬授業は今日も良かったのですが、時間割よりも30分早く鐘がなりました。何が起こったの?

 
 
 
I found that the panorama function is very good not only for scenery but for a classroom. Yet the lines of their desks are bent.
  パノラマ機能は、景色だけではなく、教室にも使える事が分かりました。机の並びが曲げられますが・・・。

 

 
After TIOE, we drank a smoothie at Friends’ Café, and then I saw the Ha’apai girls (Kimika and Miyuki) off.
 Though we say good-bye, we have to meet this weekend, because I’m going to Ha’apai this Friday with Shouko and Yumi, who is collecting animal’s bone, to hold Koichi’s farewell party in Ha’apai.
  教員養成学校の後、フレンズ・カフェでスムージーを飲みました。それから、ハアパイガールズ(KimikaさんとMiyukiさん)を見送りました。
 さようならを言いましたが、今週末会わなければなりません。何故なら今週の金曜日にShoukoちゃんと動物の骨を集めているBonmasさんとでKouちゃんの送別会でハアパイに行くからです。

 

 
After work, I called on Peti, who is the “Niko bicycle” repair shop’s owner. He found the spoke, which is exactly the same size as my extra bicycle. Oh thank you Peti I really appreciate your help. It costs 40 seniti (20 yen) for one spoke, so I bought 5 spokes just in case.
  仕事の後、Niko自転車修理店のオーナーPetiさんと訪ねました。Torojiro先生の競技用チャリと同じサイズのスポークを見つけてくれました。ありがとうございます。本当にありがたい。1本40セニティ(20円)だったので、念の為5本買いました。

 

 
Around 6 o’clock, I fixed my extra bicycle with Neko-chan. When we fix a front wheel or a rear wheel’s left side (opposite side of the gear) we don’t have to remove the gear, so we don’t need the special tools and it was not so difficult. Actually we fixed its rear wheel’s left side. Neko-chan and Torojiro succeeded to fix it in 30 minutes and then we made balance by tightening the spokes. Thank you Neko-chan!
 After that, I went cycling for 10 minutes. The condition was very good!
  6時頃Nekoちゃんとチャリの修理をしました。前輪または後輪の左側(ギアと反対側)を修理する時はギアを取り外す必要が無く、特別な工具も要らないので、それほど難しくありません。実際今回のスポークは後輪左側でした。NekoちゃんとTorojiro先生は30分で修理できました。それからスポークを締めながらバランスをとりました。ありがとうNekoちゃん!
 それから10分間のサイクリングに出かけましたが、調子が良かったです。

No comments:

Post a Comment