18 May, 2011

18th May. A lot of troubles

A lot of troubles
5月18日 たくさんの故障だぞ


In the morning, I went to Chathams Pacific, the domestic airline company, to change our ticket. Because of some problems, we decided to go to Ha’apai one day earlier. Fortunately there were 5 seats available so I succeeded in changing it. Though I wrote there were 5 seats, our airplane is an 8-passenger airplane.
On the way back, my bicycle had a flat tire. Oh my goodness!
  朝、国内線のチャタムパシフィックへ行きました。航空券を変更しにです。ちょっとした問題のお陰で、ハアパイ行きの予定を早めることにしました。幸い5席空いていたので、変更できました。5席と書きましたが、我々の飛行機は8人乗りです・・・。
 帰りに自転車がパンクしました。あっちゃ~!

 

 
At TIOE, we finished Micro Teaching.
  教員養成学校で模擬授業を終わらせました。


 
After that, we gave them a rapid calculation. Next week, Sefo will give them a lot of practices. Hopefully a lot of students can pass the final examination. The final exam will be on 6 June.
  その後、速算問題をやらせました。Sefoさんは来週たくさんの練習を与える予定です。たくさんの生徒達が最終試験に合格すればいいのですが。最終試験は6月6日になります。

 

 
Recently, my PC battery recharger was in bad condition. At last it had broken, so I asked Toni to fix it. Though we finished fixing it, please work well until I go back to Japan.
  最近、パソコンの充電器が調子悪かったのですが、遂に壊れました。Toniさんに直してもらいました。修理は終わりましたが、日本に帰るまで良く動いていてちょうだいね。

 

 
After work, I called on Melissa as usual and then went to Shunsuke’s house with Neko-chan. He will take charge of caring for Neko-chan while I am in Ha’apai. After we come back to Tongatapu, Yumi, who is collecting animal’s bone and is a member of our trip, will take Neko-chan back to her real house. Bye-bye Neko-chan, be a nice cat!
 By the way, I forgot to take a photo in Shunsuke’s house. It used to be the Noriko’s house. I always forgot to take a photo there, so maybe this house makes me forget to do it.
  仕事の後、いつも通りMelissa先生を訪ね、それからNekoちゃんとYari君の家に行きました。彼はTorojiro先生がハアパイにいる間、Nekoちゃんの飼い主を一時的に引き受けてくれます。トンガタプに帰った後は、ハアパイに行くメンバーで動物の骨を集めているBonmasさんが本当の家に連れて帰ります。さよなら!良いNekoちゃんでね!
 ところで、Yari君の家で写真を撮るのを忘れてしまいました。ここはNoriちゃんの家でしたが、いつもここで写真を撮るのを忘れました。だから、この家が写真を撮るのを忘れさせるのでしょう。

 

At night, I fixed the flat tire. I have fixed it more than 20 times since I came to Tonga. Oh man!
  夜パンクを直しました。トンガに来てから20回以上直したと思います。あ~やってられない!

No comments:

Post a Comment