05 May, 2011

5th May. Dangerous Fisherman

Dangerous Fisherman
5月5日 危険な釣り人だぞ

 
Accidentally, I have appeared in the Tongan government portal site about the national competition in March. How shameful I am. Don’t access the URL below please.
  たまたま政府のポータルサイトに3月のそろばん全国大会の件で載ってしまいました。はずかし~。下のURLにアクセスしないでください。



 
I was working in CDU with Sefo all day long, so we finished a lot of work for example putting the data of material check paper in our PC, printing the term 2 end test original paper, processing the data of the term 1 end test and so on.
  Sefoさんと1日中CDUで働いていました。お陰でたくさんの仕事が終わりました。マテリアルチェック用紙のデータをパソコンに入力したり、2学期末テストの原本を印刷したり、1学期末テストのデータ処理をしたりです。


 
At lunch, I went to the restaurant, where I don’t know its name, with Masahiko. We ordered ota ika and it was good.
  昼にHikoさんと名前の知らないレストランに行きました。Otaikaを注文しました。美味しかったです。



 
Because I have to train my body, I went for an aggressive walk after my work. Then I found the man. Oh! What are you doing? He seems to enjoy fishing…but I think it’s too dangerous. Watch the movie; he is almost carried off by the waves.
  体を鍛えなければならないので、仕事の後、攻撃的散歩に出かけました。そしてその男を発見しました。えっ何してるの?魚釣りを楽しんでいるように見えますが・・・いや、それ絶対危ないって!!動画を見てください。ほとんど波にさらわれておりますよ。これっ!
[Movie] Good relationship動画:(13 sec, 29 sec)


 
He showed me his game, but I failed to take the picture of his fish. Sorry…anyway you are brave or stupid.
  彼は獲物を見せてくれましたが、その魚の写真を撮り損ないました。ごめんなさい・・・とにかくあなたは勇敢、またはおバカさんですよ!


 
I am happy today, because I saw such a beautiful evening glow and…
  今日は幸せでした。何故ならこんなに美しい夕焼けが見られて、そして・・・


 
I met a reckless fisherman.
  命知らずの釣り人に出会えたからです。