08 June, 2011

8th Jun. Volunteer meeting has started.

Volunteer meeting has started.
6月8日 隊員総会開始だぞ

 
We has started our volunteer meeting today. All of the JICA volunteers in Tonga came together. Although I am poor at speaking in public, I will do my best.
 隊員総会が始まりました。トンガボランティアが全員集まりました。Torojiro先生は人前で話すのが苦手ですが、頑張ろうと思います。
 

 
First, we introduced ourselves with the equipment which we need in Tonga. I brought my 30,000 yen (US$300) abacus and the wooden YAMANEKO doll. Yumi, who is collecting the animals’ bone, brought her collections. It was funny.
 初めにトンガで欠かせない物を持って、自己紹介をしました。Torojiro先生は3万円のそろばんと、木製山ネコを持参しました。動物の骨を集めているBonmasさんは彼女のコレクションを持ってきました。面白かったです。

 

 
We decided our committees, which we have to belong to until next volunteer meeting, and 22-2 volunteers did their interim report.
 次の隊員総会までに所属する委員会を決めて、22年度2次隊の人達が中間報告をしました。

 

 
After the meeting, Taki, who is in my group and has his Buddha face, explained how to use our dormitory correctly. He is the great chairperson of the dormitory committee.
 それから、同期で仏の顔を持つ男Taki君がドミトリーの正しい使い方を説明しました。彼は凄いドミトリー管理委員長で、皆Taki君の事を「スーパードミ管」と呼びます。

 

 
At night, I went to CDU and took the certificates and brought it to Hirono and Kimika. In the outer islands, a lot of students and teachers have passed the exam so I made the certificates rapidly.
 夜、CDUで賞状を取ってきて、HironoさんとKimikaさんに届けました。離島ではたくさんの生徒と先生が試験にパスしているので、急いで賞状を作ったのでした。

No comments:

Post a Comment