25 June, 2011

25th Jun. Market, Meeting, Welcome Party

Market, Meeting, Welcome Party
6月25日 マーケット・会議・歓迎会

 
Around 8:30 I visited a flea market beside my house. Hirono and Kimika were there.
 8時半頃に家の近所のフリーマーケットへ行きました。HironoさんとKimikaさんがいました。

 

 
After an hour, I bought this shirt for 35 pa’anga(1750 yen). It was very expensive but I’m pleased.
  1時間後にこのシャツを35パアンガ(1750円)で買いました。とても高かったのですが、気に入りました。

 

 
At 10 o’clock, we had an abacus and mathematics meeting with the new volunteer Manami. Since she has just arrived in Tonga, it might be too much explanation for her. Anyway, take it easy!
  10時に新隊員のManamiさんを交えてそろばん算数部会を開きました。トンガに到着したばかりなので、説明が多すぎたかも知れません・・・。まぁ気楽にいきましょう。

 

 
At night, we held a welcome party for the new volunteers, Manami and Yuuki. Both of them are from Okayama prefecture, which is famous for the Momotarou story. My special curry & rice is very popular among the JICA volunteers and American Peace Corps volunteers.
  夜、JICAドミトリーでManamiさんとYuukiさんの歓迎会を開きました。2人とも桃太郎で有名な岡山県から来ました。Torojiro先生の特製カレーはJICAとアメリカンピースコープの中で非常に人気が高いです。

No comments:

Post a Comment