27 June, 2011

27th Jun. Japanese Toy, Preparation

Japanese Toy, Preparation
6月27日 日本のおもちゃ・準備

 
Around 7:30, Palu, who was my TIOE student and is working for Niuafo’ou Island, came to my house. He wanted a picture I took last week at Talamafu Market.
 I provided him with a buckwheat noodle (soba). It was his first time to eat it and use chop sticks.
 7時半頃、ニウアフォオウで働いている元教員養成学校の生徒さんのPaluさんが家に来ました。彼は先週マーケットで撮った写真が欲しかったようでした。
 彼に蕎麦をご馳走しました。蕎麦を食べるのと箸を使うのは初めてだったようです。

 

 
Since he is teaching to the Niuafo’ou students, I decided to give him a lot of Japanese toys. Please bring them to the rural island.
  彼はニウアフォウの生徒達に教えているので、日本のおもちゃを持って行ってもらうことにしました。

 

 
He practiced a top and cup and ball. Though it was the first time for him to play them, he did it very well. 
  独楽と剣玉を練習しました。初めてでしたが、とても上手にやっていました。

 

 
At lunch, we went to the Café Reef. I ordered “ota ika” (Tongan raw fish mixed with coconut milk).
  昼にリーフカフェへ行ってOta ika(トンガ風刺身、ココナッツミルク和え)を注文しました。

 

 
We prepared a lot of things for the abacus competitions, especially we wrapped the gifts for the commended students. It was good for our diet.
  大会の為にたくさん準備しました。特に表彰される子ども達への商品ラッピングを行いました。それは良い運動で、ダイエットできるかも知れません。

 

 
At night, I was invited to a party by Matazo and his spouse. All of us belong to the tennis club. It was a nice party. Malo ‘aupito. 
  夜、Yamagataさんと奥さんに招待されました。全員テニス部に所属しております。素晴らしい夕食会でした。ありがとうございました。

No comments:

Post a Comment