30 June, 2011

30th Jun. Facebook, Restaurant

facebook, Restaurant
6月30日 facebook・レストラン

 
Sefo made his Facebook account this morning. This is his image photo. Please make friends with him.
SefoさんがFacebookのアカウントを作りました。この写真は彼のイメージ写真です。友達になってください。


 
Since my favorite restaurant, Little Tokyo, will have a leave for two months starting in July, I visited there but it was already closed. Oh man! Next time I come here it will be just before I leave Tonga.
 お気に入りのリトル東京レストランが7月から2ヶ月の休みに入るので来ました・・・が閉まっていました。おやまぁ。今度来る時は帰国直前ですねぇ。

 

 
After work, I visited the JICA dormitory and then I saw the new volunteers studying Tongan language. I looked back upon my training when I came to Tonga. My Tongan is as beginner level as ever.
  仕事の後、JICAドミトリーへ行きました。新隊員さんがトンガ語を勉強していました。トンガに来た頃のことを思い出しました。Torojiro先生のトンガ語は依然として初心者レベルです。

 

 
After that, I had dinner with Taki, who is in my group and has his Buddha face. The restaurant is new and is located in front of the JICA dormitory.
  その後、同期で仏の顔を持つ男Taki君と夕食を食べました。このレストランは新しく、JICAドミトリーの前にあります。

 

We can eat Chinese food for 5 pa’anga (250 yen).
  5パアンガ(250円)程度で中華料理が食べられます。

No comments:

Post a Comment