17 June, 2011

17th Jun. Peace Corps Party

Peace Corps Party
6月17日 ピースコーパーティー

I've finished checking the TIOE students notebooks and Sefo has been marking their examination papers, so we can start making evaluations early next week.
 教員養成学校のノートチェックが終わりました。Sefoさんはテストの採点をやっています。来週の初めには評価を作り始められるでしょう。

 

 
I was invited to the Peace Corps Party with Ikumi.
 Ikumiさんとピースコーパーティーに招かれました。


 
I provided them with buckwheat noodles (soba). I have become used to making its sauce from scratch (soy sauce, sugar, sake and soup stock).
 蕎麦をご馳走しました。たれを減量から作れるようになってきました。醤油・砂糖・酒・だしの素から作ります。

 

 
They provided American food to us.
 アメリカの食事をご馳走になりました。

 

 
This is an apple pie and I found the picture on its surface…what’s this? Oh!!!! This is YAMANEKO?! Thank you for drawing YAMANEKO!
Now YAMANEKO is very famous in Tonga. Of course we had a great time.
 これはアップルパイです。表面に絵を見つけました・・・んっ何これっ? お~!!!山ネコ?!描いてくれてありがとう。
 今や山ネコはトンガで有名です。もちろん楽しい時間が過ごせました。

No comments:

Post a Comment