14 June, 2011

14th Jun. Fixing

Fixing
6月14日 修理だぞ

 
I visited GPS Puke and gave the students book to all of the students. They looked very happy. I’d like Tongatapu teachers to train great students because the Tongatapu result was very poor at the national competition.
 Puke小学校へ行き、生徒用の本を全員に配りました。喜んでいるようでした。トンガタプの先生に良い生徒を育てて欲しいです。何故なら、全国大会でトンガタプの成績はかわいそうなものだったので。


 
Around noon, I went to the JICA dormitory and tried to fix my bicycle. Its spoke had broken off  yesterday. It was my 4th time to be in this situation. The shop I went to had run short of spokes and the bicycle repair shop owner Peti was sick in bed.
 I made thick white noodles at the dormitory, and then went back to CDU.
 お昼頃、JICAドミトリーへ行き、自転車を修理しようとしました。自転車のスポークが昨日切れました。もう4回目です・・・。行った店は品切れでした。修理店はオーナーのPetiさんが風邪で寝込んでいました。
 ドミでうどんを作って食べ、CDUに戻りました。

 
 
After work, I visited the dormitory again, and started fixing but I failed. The place is the rear wheel and gear side. I tried to take off the gear to change the spoke without the special tool but I could not remove it. Hopefully Peti will recover from his sickness tomorrow.
仕事の後、もう一回ドミトリーへ行き、修理を開始しました。場所は後ろのホイールのギア側でした。特別な工具無しでギアを取り外すように試みましたが無理でした。明日Petiさんが復活していることを祈ります。

No comments:

Post a Comment