15 June, 2011

15th Jun. ZUMBA・FAX・Puke・Beer

ZUMBAFAXPukeBeer
6月15日 ZUMBAFAXPukeBeerだぞ


I joined ZUMBA at CDU. Actually it was not real ZUMBA but we can say, this is Tongan ZUMBA.
 CDUZUMBAに参加しました。実際はZUMBAではなかったのですが、トンガのZUMBAという事で・・・。

 

 
I visited the main office and asked the officers to let me use the fax machine to send the Term End Test to Niuatoputapu and Niuafo’ou. They agreed with me because the job is related to the Ministry of Education, in addition the CDU, school’s office and TIOE fax machines are not working.
 教育省メインオフィスに行って、タームエンドテストをニウアトプタプとニウアフォオウへ送るためFAXを使わせて欲しいとお願いしました。同意してくれました。何故ならこの仕事は教育省に関することですし、CDU、スクールズオフィス、教員養成学校のFAXは動かないのです・・・。

 


 
Around noon, I visited GPS Puke again, because I found that the school’s officers forgot to distribute the Term End Test so I handed it out directly. Since my normal bicycle was broken, I got there by my extra bicycle; it doesn’t take 10 minutes if we can get our speed up to 30-40 km/h.
 お昼頃、Puke小学校へまた行きました。スクールズオフィサーがタームエンドテストを配るのを忘れたとの事で、直接配りに来ました。普通の自転車が壊れたので、速い自転車で来ました。時速30‐40kmのスピードで走ったらPukeまで10分かかりません。近いもんですね。

 

 
 
Manulua gave me a watermelon. The kids were playing in the school grounds. Especially the kids in the rural area are very vigorous.
 Manulua先生がスイカをくれました。子ども達は校庭で遊んでいました。特に田舎の子ども達はとても元気です。

 

 
After work, I visited Tafi Beer shop after a long time away. The shop, which sells “Milwaukees Best” (very cheap beer), had run short of it, so I bought Tafi Beer
 仕事の後、久しぶりにTafiビールの店に行きました。安いMilwaukeeビールを売っている店が品切れなのでTafiビールを買いました。

No comments:

Post a Comment