24 June, 2011

24th Jun. Abacus & Mathematics Meeting

Abacus & Mathematics Meeting
6月24日 そろばん算数部会

 
In the morning, the soroban girls, Hirono & Kimika came to CDU. We talked about the competitions which we are supposed to run from now.
 朝そろばんガールズのHironoさんとKimikaさんがCDUに来ました。これから運営するそろばん大会について話し合いました。

 

 
We visited Little Tokyo restaurant. It will be closed for two months starting in July. We ordered Katsu-don (a pork cutlet and rice in a bowl) and Tekka-don (raw tuna and rice in a bowl). Because these are a little bit expensive, it was only my second time to order Katsu-don, though I come to the restaurant every week.
  リトル東京へ行きました。7月から2ヶ月間休みに入ります。カツ丼と鉄火丼を注文しました。それらは高いので、毎週ここへ来ますがカツ丼を注文したのは2回目でした。

 

 
After lunch, we met Miwa and Akiko. We talked about how to run the competitions as a sponsor.
 Following that, we wrapped the gifts which we will give to the commended students at the competition. Hirono and Kimika moved a lot so it seemed to be a very good exercise for them.
  昼食後、Miwaさん、Akikoさんと話しました。主催者側としてどのように大会を運営するか話しました。
 それから、表彰式で子どもにあげる景品の包装をしました。HironoさんとKimikaさんはたくさん動いたので、良い運動になったようです。

 

At night, I made my special curry & rice. I used only a few whole bulbs of garlic. I’ll bring it to the JICA dormitory for a welcome party tomorrow.
  夜、特製カレーを作りました。丸々数個だけのニンニクを入れました。明日歓迎会の為にドミトリーへ持って行きます。

No comments:

Post a Comment