16 June, 2011

16th Jun. Poor Bicycle, No.292 YAMANEKO, Luxurious Dinner

Poor Bicycle, No.292 YAMANEKO, Luxurious Dinner
6月16日 やばいチャリ・山ネコNo.292・豪華な夕食

At lunch time, I received my bicycle after Peti fixed its spoke with the special tool. I put it on my bicycle at the JICA dormitory.
 昼休みにPetiさんが特製工具で直してくれた自転車のホイールを受け取りました。それをJICAドミトリーで自転車へ取り付けました。

 

 
Last week, when I was doing a periodic safety check, I found that the bicycle spoke had broken off, and then when I was trying to fix the spoke I found the part which supports the bicycle basket was broken.
 先週、自転車の定期点検をしている時に、スポークが切れていることに気が付きました。それからスポークを直そうとしている時、カゴを支えているパーツが壊れていることに気が付きました。

 

 
Today, when I was changing the part, my bicycle stand was broken off. Oh man…my bicycle has a lot of problems.
 今日、そのパーツを交換している時に、スタンドが折れました・・・あぁ~Torojiroチャリはたくさんの問題を抱えております。

 

 
After work, I called on Jun who is one of Australian volunteers. He finished his job and is going to leave Tonga this week. I gave No.292 YAMANEKO doll to him. Maybe it’s YAMANEKO’s second time to go to Australia. Anyway thank you for your trouble in Tonga and keep in touch.
 仕事の後、オーストラリアンボランティアのJunさんを訪ねました。彼は仕事を終え、今週トンガを離れます。山ネコNo.292をあげました。山ネコがオーストラリアに行くのは恐らく2体目です。トンガでの生活お疲れ様でした。連絡取りましょうね~。

 

 

I visited Masahiko’s house with Koichi and Ikumi. We talked, ate and drank a lot. Thank you for inviting us, it was a luxurious dinner.
 Hikoさんの家にKouちゃん、Ikumiさんと行きました。たくさん話して、食べて、飲みました。お招きいただきありがとうございます。豪華な夕食でした。

No comments:

Post a Comment