05 September, 2011

5th Sep. Garlic Party

Garlic Party
9月5日 ニンニクパーティーだぞ

 
I went around to a lot of places before TIOE, Air New Zealand, main office, the wharf to go to ‘Eua tomorrow, JICA dormitory, market and so on.
 炊くさんの場所を廻りました。Air New Zealand, メインオフィス、エウアへ行く波止場、JICAドミトリー、マーケットなどです。


 
At TIOE, I didn’t do anything and instead Sefo did everything, because after I leave Sefo will have to teach alone until my replacement comes. He can do it.
 教員養成学校では何もしませんでした。代わりにSefoさんが全て行ないました。Torojiro先生が帰った後、Sefoさんは後任さんが来るまで1人でやらなければならないからです。あなたなら出来ます!
[Movie]Combinations of 5動画:(31 sec)


 
After work, I called on Melissa and she corrected my blog. We could do it only an hour, because I had an appointment.
 I checked Taika’s appearance to complete an image of Taika YAMANEKO.
 仕事の後、Melissa先生を訪ね、ブログを直してもらいました。1時間しか出来ませんでした。なぜなら約束があったからです。
 Taika君の容姿を確認しました。Taika山ネコのイメージを完成させためです。


 
Around 6:30, our garlic party started at my house. I provided my special Mabo-tofu to them. Although I added only three whole bulbs of garlic, it was delicious. After Mabo-tofu, I made buckwheat noodles (soba). It was also delicious.
 6時半頃、Torojiro邸でニンニクパーティーが始まりました。特製麻婆豆腐をご馳走しました。たった丸々3個のニンニクしか入れませんでしたが、おいしかったです。麻婆豆腐の後、そばを作りました。それもまたおいしかったです。


I gave No.308 YAMANEKO to Yuka, No.309 to Yousuke, No.310 to Akiko. Thank you for waiting.
 We had a very good garlic party.
 山ネコNo.308をTaneちゃんに、No.309をYouちゃんに、No.310をAkikoさんに渡しました。
 良いニンニクパーティーでした。

No comments:

Post a Comment