19 September, 2011

19th Sep. Final Report, A lot of YAMANEKOs

Final Report, A lot of YAMANEKOs
9月19日 最終報告会・たくさんの山ネコだぞ

At CDU, I gave No.321 to Manami, who is the newest soroban girl. Of course it’s an abacus edition. Thank you for waiting. Manami, Kimika and Sefo were preparing the next competition in ‘Eua on 27 Oct. Yet I was cleaning my desk and room. I cannot join their work anymore. I felt lonely.
  CDUで一番新しいそろばんガールManamiさんに山ネコNo.321をあげました。もちろんそろばんバージョンです。お待たせしました。ManamiさんとKimikaさんとSefoさんは10月27日のエウアそろばん大会の準備をしていました。Torojiro先生は机や部屋の掃除をしていました。彼らの仕事にこれ以上関われません。寂しくなりました。


I gave Japanese fans to Tupou and Linda. I gave them YAMANEKO before.
 扇子をTupouさんとLindaさんにあげました。彼らには以前に山ネコをあげています。


I gave No.322 YAMANEKO to ‘Eva, who is the boss of our mathematics room.
  山ネコNo.322を数学科ボスの'Evaさんにあげました。


I gave No.323 YAMANEKO to Tevita,
  No.323をTevitaさんに、


and No. 324 YAMANEKO to Monika.
  そして、No.324をMonkaさんにあげました。


Around noon, we visited Little Tokyo restaurant. It will be my last visit. Everything will be the last. Oh, sad…but I can eat a lot of Japanese food all I want next week.
  お昼頃、リトル東京へ行きました。これが最後になります。全てのものが最後になります。かなしいですね~。でも来週思う存分日本料理が食べられるのです。


Around 5 o’clock, I moved to the JICA office and we had a final report meeting. Ai and Torojiro took charge of the presenters.
  5時頃、JICAオフィスへ行き、最終報告会をしました。AiちゃんとTorojiro先生が発表者でした。


A lot of volunteers came to listen to our presentation. I was not nervous because I like talking; I just tried not to exceed 30 minutes.
 Actually, my presentation was 31 or 32 minutes without questions. I might be too much talking but it can’t be helped because I had a great many things I wanted to tell. Anyway everyone was laughing so I was happy.
  たくさんのボランティアが発表を聞きに集まりました。緊張はしませんでした。話すのが好きだからです。ただ時間を30分以上にならないように気をつけました。
 実際発表は質問無しで31分か32分でした。喋り過ぎたかも知れません。でも仕方ないのです。伝えたかったことがめちゃくちゃあったので。とにかく皆さん笑っていましたので、良かったです。

After my presentation, I gave No.325 and No.326 YAMANEKO dolls to Matazo and Akiko. Especially as a member of tennis club, they looked after me a lot. Thank you for your help.
  発表の後、山ネコNo.325とNo.326をYamagataさん夫婦にあげました。特にテニス部のメンバーとしてお世話になりました。ありがとうございました。


They are married couple YAMANEKO and YAMANEKO-KO. They are cute isn’t it?
  彼らは夫婦の山ネコ&山ネコ子です。可愛らしいでしょ?


At night, I went to the restaurant “Sea View Lodge” with Kimika. In these days, I went to a lot of places which I have not visited, maybe because I am going back to Japan soon. It was luxurious restaurant.
  夜にKimikaさんとSea View Lodgeレストランに行きました。ここ数日、訪れたことがない場所にいっぱい行きました。多分もうすぐ日本に帰るからでしょう。ここは豪華なレストランでした。

No comments:

Post a Comment