14 September, 2011

14th Sep. Night Diving

Night Diving
9月14日 ナイトダイビングたぞ

 
I went to scuba diving to upgrade my license from a beginner level to an advanced level. .
  ライセンスをビギナーレベルからアドバンスレベルに更新するためにスキューバダイビングに行きました。


 
This is deep diving content. At 30 m depth, after we break the egg, it still keeps the shape.
 ディープダイブです。水深30mでは、卵を割った後、(水圧で)形はそのままです。
[Movie] Underwater Egg動画:(90sec)


 
I saw a lot of corals and sometimes found anchors.
  たくさんの珊瑚を見て、たまにイカリを見つけました。

  
After 2 dives, once we came back to Pangai city center. By chance, I met Hiva, who was my TIOE student and I couldn’t meet him on Monday this week.
 I’m glad to see you. Please improve Ha’apai abacus education.
 2本潜った後、Pangai市街地へ戻ってきました。たまたま今週月曜日に会えなかった教員養成学校生徒だったHiva先生に会えました。
 会えてよかったです。ハアパイのそろばん教育を良くしていってください。まぁハアパイは十分素晴らしいですが・・・。


 
Around 6 o’clock, I went night diving. It was one of the advanced course contents.
  6時頃、ナイトダイブに行きました。これはアドバンスコースの内容の1つです。


 
I was not allowed to bring my underwater camera, because it was my first night dive and we have to bring a compass and light. Anyway, it was fantastic.
 水中カメラを持ち込むことが許されませんでした。初めてのナイトダイブであるのと、方位磁石とライトを持って行かなければならないからです。幻想的でした。

No comments:

Post a Comment